יום רביעי, 9 בינואר 2013

מירי כהן - מיקמייק טקסטיל

אני מתה על טקסטיל. בדים, חוטים, צמר, עושים לי את זה בגדול. סיבוב בנחלת בנימין זה מבחינתי יום כיף שאני יודעת איפה מתחיל ולא יודעת איפה יסתיים ועם כמה מטרים של בדים מדליקים ומיוחדים אסחב הביתה.
כמובן שחוץ מלמשש אותם, להתלהב שוב ושוב מהדוגמאות והצבעים, לרוב הם נשארים בארון עד שנופלת המוזה מה לעשות איתם.
ולכן אני עוד יותר מתה על מעצבות שיודעות מה לעשות עם טקסטיל, ויותר מכך - עם שאריות בדים.


אחד משילובי הצבעים האהובים עליי


כזאת היא מירי כהן, בעלת המותג "מיקמייק" (Mikmake).
מירי, אמא לארבעה, עבדה כל חייה כשכירה, ורק כאשר הילדים גדלו, החליטה לעשות את הצעד הנועז ולפתוח עסק עצמאי. כמה מוכר, נכון?


סט מתוק של שטיחון וסלסלה


בתחילה פתחה חנות אינטרנטית שבה מכרה מתנות תפורות לבית ולילדים, אבל כמו כל אמנית, מהר מאד גילתה עולמות חדשים של יצירה, ובראשם הסריגה - והתמכרה.

היא התחילה למכור את העבודות הסרוגות שלה: שטיחים סרוגים בעבודת יד מחוטי טריקו, סלסלות ושרשראות/צעיפי בד הנעשים באהבה רבה. יתר על כן, רוב המוצרים נעשים על ידי מירי בהתאמה אישית של גודל וצבע לפי צרכי הלקוח.


שרשרת בד מעוצבת

 
לפני כשנה מירי התחילה גם ללמד ולהעביר סדנאות וכך היא מסתובבת בכל הארץ ומלמדת נשים ונערות לסרוג מחוטי טריקו. מירי אומרת כי מבחינתה הסריגה היא סוג של מדיטציה, מרגיעה כל כך וממכרת. 


שטיחון בונבון לחדר של ילדה. ממש מתוק.
ומה יותר משמח מורה מאשר לראות את התלמידות שלה יוצאות עם תוצרים וזאת אחרי שלא ידעו לסרוג קודם לכן כלל! 


סדנאות של מירי
מירי עובדת בעיקר עם בדים רכים, ותורמת את תרומתה לאיכות הסביב על ידי עבודה עם עודפים ממפעלי טקסטיל.

את ההשראה היא מקבלת בעיקר מהטבע. כמובן שזאת ההשראה הגדולה ביותר אם את גרה, כמו מירי, באזור ירושלים, במקום קסום, בתוך ואדי טבול בעצי זית ושקדיות.

 
 
טווח המחירים של המוצרים מתחיל ב- 50 ₪ לסלסלה לטישו ועולה על פי המוצר והדרישה העיצובית.
את היצירות של מירי, כמו גם עבודות בהזמנה אישית, ניתן לרכוש בחנות שלה במרמלדה מרקט 

ויש גם גלריה יפה בדף הפייסבוק שלה

ראיתן? אהבתן? אתן יכולות ליצור קשר עם מירי ישירות:
טל. 054-3969940 

יקירותיי, אתן מוזמנות להגיב בכיף על הפוסט, על מירי, או על בכלל, וכמובן לשלוח לי המלצות על מעצבים ומעצבות ישראליים שאני יכולה לאהוב ולפרגן להם כאן.
נשיבוקים,
המפרגנת




 

 

5 תגובות:

  1. אני בעד לפרגן וכמה שיותר. אבל למי שמגיע לה/לו. אני ממש לא הייתי מפרגנת למירי כהן. הייתי אצלה בסדנא בה היא מלמדת לסרוג. יצאתי מאדדד מאוכזבת ופגועה ממנה מחוסר הרצון שלה לעזור. דקה אחרי שנסתיימה הסדנא ושמירי קיבלה את כספה, החיוך נעלם והיא הפכה להיות פחות נחמדה...
    שוב, אין לי שום איטרס,אך כשפגועים...פגועים...

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מאמינה לתגובה הזו שלך בכלל!!! מירי מקסימה וסובלנית

      מחק
    2. את בטח אחת המורות הלא יוצלחות שהייתי אצלן...
      לא טובה הקנאה! אני בעד לפרגן כי מגיע!!

      מחק
  2. הייתי אצל מירי בסדנת מתחילות ובסדנת מתקדמות.
    הגעתי כמתחילה וכשמאלית ומירי הייתה סבלנית ביותר. למדנו ממנה המון על העבודה בחוטי טריקו וגם יצאתי עם סלסלה גמורה והתחלה של שטיח!!! ואני לא ידעתי להחזיק מסרגה.....
    הסדנאות היו נורא נעימות, מירי מסבירה ברוגע לכל אחת, נתנה לנו טיפים ולימדה דברים מעבר למה שהיתה חייבת... וכולן יצאו עם מוצרים והכי חשוב יודעות לסרוג!!
    אני ממליצה בחום!!!

    השבמחק
  3. סדנאות מומלצות ביותר!! בזכות מירי למדתי לסרוג ואני אף מוכרת מוצרים סרוגים. מירי נעימה מאוד, יש לה שיטות קלות יותר מלמורה אחרת שהייתי אצלה ובכלל כייף אמיתי.
    תודה על סדנה מושקעת ואוירה טובה!!

    השבמחק