יום רביעי, 30 בינואר 2013

זיוה אפשטיין - אריגה בנול

אם יש משהו שמצער אותי בעולמנו הטכנולוגי והמתקדם, זה שישנן מלאכות מסורתיות שהולכות ונעלמות ובקושי נותרו אומנים מועטים שעוסקים בהן. כשהכל מתועש ומיוצר במאסות במפעלי ענק בסין ובמקומות אחרים, ההערכה שאנחנו רוכשים לבעלי מלאכה שעושים הכל במו ידיהם הופכת להיות דבר נדיר.

אחת מהאומנים הנדירים הללו היא זיוה אפשטיין. זיוה היא אורגת. לעולם האריגה הגיעה במקרה, במהלך שהות בארצות הברית. היא למדה לארוג לבד, על נולים שהורכבו בבית ועם השנים שכללה את מיומנויותיה ולמדה סוגי אריגה נוספים בבולגריה, ביפן ואפילו כאן בישוב לקייה שליד באר שבע.
חולצה אלגנטית ארוגה בנול
 

זיוה היא "מטורפת חוטים" אמיתית, כשבראש אהוביה נמצאים חוטי המשי, מהם היא אורגת צעיפים, שלים ושלל אריגים יפהפיים, צבעוניים ונעימים למגע וללבישה. ואני מעידה ממקור ראשון כמי שרכשה צעיף מ-ה-מ-ם בגוון אדום יין עשוי שילובי חוטים נפלאים.
של צמר מוהר ומשי ארוג בנול

עבור זיוה האריגה היא תהליך של בריאה, של לידה. השלב בו היא גוזרת את האריג מהנול הוא כמו רגע ניתוקו של חבל הטבור של תינוק חדש. עולם האריגה גם עשיר במיסטיקה וגדוש בסיפורים כגון סיפורה של אלת הירח האורגת כל לילה מאור הירח את אורו של היום הבא, וגם אורגת תוכן לחיי אדם,  אשת העכביש האינדאנית שגלתה את הסיבים ויצרה את הנול הראשון, והפיניקים שהאמינו שהעננים הם אריג לבן והגשם יורד כאשר האריג נפרם.

 אריג בעבודת יד בהשראת גני זן

והנה סיפור קטן ונחמד מתקופת לימודי האריגה של זיוה ביפן:
"הגעתי לקיוטו לפני כמה שנים, לבית הספר לאריגה. הגיע ראש השנה ואני שם לבד, ואיך משתפים את היפנים בחג היהודי. מצאתי בשוק המקומי דבש ותפוחים ובארוחת הצהרים ביומו של ראש השנה- הסברתי לכמה עשרות יפנים על המנהג לאכול תפוח בדבש ועל משמעותו. הטקס ריגש וזכה לתהודה ברחבי הקמפוס, הופיע בעיתון שלהם, ופתח לי צוהר ללב של כמה יפנים צעירים שהזמינו אותי למחרת בחצות לאכול אתם".
 
זיוה לא מסתפקת באריגה בלבד, והיא גם מעבירה סדנאות בהן היא מגיעה יחד עם הנול, או מארחת בביתה, ואורגת תוך כדי שהיא מספרת על העולם הקסום של האריגה.

 טווח המחירים של העבודות של זיוה בין 200-800 ₪ וניתן להשיג אותם במגוון מקומות:

  1. אצל זיוה בסטודיו במושב מגשימים.
  2. בגלריה אליט ברחוב האשל 24 יפו (שוק הפשפשים)
  3. בבוטיק קצת אחרת רחוב נגבה 36 רמת גן
  4. מחלבת שירת הרועים בכפר קיש
  5. באתר טאוס לעבודות יד
  6. בחנות שלה בETSY

 ראיתן? אהבתן? אתן יכולות ליצור קשר עם זיוה ישירות:

 זיוה אפשטיין – רחוב התמר 19 מושב מגשימים

טלפון: 03-9333316

כתובת מיל zivaepst@gmail.com

כתובת אתר  www.israelweaver.com

 

 יקירותיי, אתן מוזמנות להגיב בכיף על הפוסט, על זיוה, או על בכלל, וגם לשלוח לי המלצות על מעצבים ומעצבות ישראליים שאני בטוח אוהב ואוכל לפרגן להם כאן.

נשיבוקים
המפרגנת

 

 

תגובה 1:

  1. אכן אומנות ראויה לשימור, ואומנית הראויה לשמרה :)

    השבמחק