יום שישי, 28 בדצמבר 2012

טוב, יאללה, נו, נסכם את השנה

בפוסט הזה אני מתכוונת לפרגן לעצמי. תחזיקו מעמד.

האמת שאני לא כל כך טובה בסיכומים, הזיכרון שלי די מסננת סלקטיבית, ואם תשאלו אותי מה אכלתי לפני שעתיים בארוחת ערב (שאני בישלתי) אה, נו, תזכירו לי, נדמה לי שהיה שם רוטב....
הקיצ', מאחר והשנה קרו לי כל-כך המון דברים, זאת דווקא תהיה אפשרות נחמדה לשים הכל בפרספקטיבה ולנקות את השולחן לפני ש-2013 שצפויה להיות מטורפת לאללה, תיכנס.

את 2012 התחלתי בעיסוק מאד מינורי בעיצוב תכשיטים, משהו צדדי שאני עושה בערך מגיל 10, וקיבל משמעות "מקצועית" רק בסוף 2011. במהלך השנה התפתחתי משימוש באלמנטים של תחרה, קריסטלים של סברובסקי ומתכות זולות לשימוש בכל חומר שנופל לי לידיים ושיכלול טכניקות עיצוב וייצור התכשיטים. בנקודה זו יש לציין שמעולם לא למדתי צורפות או תכשיטנות ואת הכל אני לומדת תוך כדי תנועה.

2012 היתה השנה שבה סוף סוף יכולתי להגיד בשתי מלים במה אני עוסקת במקום להתפתל בנחש של הסברים על זה שאני עושה גם וגם וגם וגם. עכשיו אני פשוט "עידית שטרן מעצבת תכשיטים", ושתדעו שהגדרה עצמית היותה תמיד עבורי משהו מאד מהותי ומשמעותי שהיה חסר עד כה.

ועם האוכל הגיע התאבון, התחלתי לחפש אפיקי שיווק לתכשיטים, אם בקבוצות נטוורקינג או באינטרנט, וראיתי כי טוב. די מהר הגעתי למסקנה שיש צורך במפקדה קבועה, שתשמש הן כסטודיו (כמה אפשר לעבוד בחדר צדדי במשרד של הבעל, הרואה-חשבון?) והן כחנות "אמיתית", ובאמצע יולי, בשיאו של החופש הגדול (2/3 מהילדים שלי כבר היו בחופש!) פתחתי חנות קטנה ומטריפה בלב גבעתיים.

כולה 5 חודשים עברו מאז פתיחת החנות ואני מרגישה שכבר צעדתי על הירח. אין לתאר את גודל הקפיצה ההתפתחותית-מקצועית שדבר כזה נותן לך. אם בלמידת יכולות ניהול, גיוס עובדים, ניהול זמן ומלאי, תימחור ועוד ועוד. מומלץ בחום.
מה שעוד יותר לא ייאמן זה שדווקא אחרי שהחנות נפתחה, וכביכול התחילה להיווצר לי קריירה משמעותית, לוח הזמנים שלי הסתדר הרבה יותר טוב והתפנו לי כל אחרי-הצהריים לילדים ולבית. זה קרה בשל העובדה שהחלטתי שאחר הצהרים אני לא עובדת, אלא מביאה מוכרות. העלות שלהן בהחלט מחזירה את עצמה גם כספית וגם בשקט הנפשי ובזמן הפנוי שיש לי.

והנה אנחנו כאן, עוד יומיים וחצי לשנה הבאה, וכולי בוערת מרוב תכניות ורעיונות להתפתחות הבאה - אולי עוד חנות? אולי שיווק באפיקים חדשים? אולי שת"פים מעניינים? ובטח ובטח קולקציות חדשות וחומרים מדליקים. אני מתארת לי שחלק מכן בודאי מזדהות עם התחושות האלה. הדילמה של "רגע לפני הקפיצה", הברכים רועדות אבל אם לא תיקפצי תישארי לדרוך במקום, שפירושו בעצם, לדשדש לנצח.

אז זה היה סיכום השנה שלי, כל הזרקור עליי, וואו איזו תרפיה.

שתהיה לכן ולכם שנת 2013 נפלאה. chears!


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה